Túrógombóc

2014. február 11., kedd


Hozzávalók:
  • 50 dkg túró
  • 2 db tojás
  • 2 db citrom
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • búzadara
  • fűszerek

    50 dkg túrót összekeverünk 2 db tojással, 2 csomag vaníliás cukorral, 2 citrom reszelt héjával. Ízlés szerint teszünk hozzá cukrot (vagy xilitet), mézessütemény-fűszerkeveréket, fahéjat, egy csipet sót, fél citrom kifacsart levét és annyi búzadarát, hogy megfelelő keménységű masszát kapjunk. Majd ezt hűtőbe teszük pihenni,legalább 1 órára, hogy a búzadara magába szívja a nedvességet. Forró, enyhén sós vízben kifőzzük. Vizes kézzel formázzuk a gombócokat, úgy tegyük a vízbe. Ha feljött a víz tetejére, akkor szűrőkanállal kiszedjük. Közben olajon darált diót (vagy búzadarát) pirítunk, és ebbe forgatjuk a megfőtt gombócokat. Ha búzadarába forgatjuk, akkor tegyünk hozzá fahéjat is. Ezt tálalhatjuk vaníliasodóval, vagy eperöntettel. Én inkább az utóbbival szoktam. Isteni finom vele.

    Ma elkészítettem újra és most feljegyeztem a pontos adagokat. Most 75 dkg túróhoz tettem 4 db tojást, 10 evőkanál búzadarát (de ez a tojás nagyságától is függ, ha túl lágynak találom, akkor teszek még hozzá), 4 evőkanál nyírfacukrot, 2 evőkanál nádcukrot, 2 csomag vaníliás cukrot, 2 citrom reszelt héját, fél citrom kifacsart levét, 2 kávéskanál mézessütemény-fűszerkeveréket, 3 kávéskanál fahéjat és egy csipet sót. A cukor természetesen lehet kristálycukor is. Most pirított darált dióba forgattam meg, és málnaöntettel tálaltam. Nagyon finom lett.



blogger

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fincsi Konyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino