Ronda és finom

2014. február 10., hétfő

Ez a desszert vasárnap délután, csillapíthatatlan édesség utáni vágyam eredményeként született meg. Olyan sütit kellett kitalálnom, ami finom, gyorsan elkészül és találok itthon hozzávalót. Nem volt kedvem nekiállni sütni, így ezt a sütés nélküli, egyszerű desszertet készítettem.



Hozzávalók:

  • 1 csomag babapiskóta
  • 1 csomag vanilia ízű pudingpor
  • 1 csomag puncs ízű pudingpor vagy eperízű (ízlés szerint)
  • 1 liter tej
  • 4 dl habtejszín
  • 1 csomag habfixáló
  • 4 tojássárgája
  • 12 evőkanál xilit (nyírfacukor), vagy 10 evőkanál kristálycukor és 2 evőkanál porcukor
  • 3 csomag vaníliás cukor
  • 1 üveg meggybefőtt
  • 1/2 tábla étcsokoládé
  • kb. fél pohár tej
  • ízlés szerint rum (kb. 2 feles pohár)


 Először egyenként megfőztem a pudingokat, fél-fél liter tejben, 2-2 kanál nyírfacukorral. Ezt kihűtöttem. A 4 db tojássárgát habosra kavartam 1 csomag vaníliás cukorral és 6 kanál nyírfacukorral. Felvertem 2 dl tejszínt (legközelebb 4 dl-t fogok,csak most összesen 4 dl volt itthon), 1 kanál nyírfacukorral és 1 csomag vaníliás cukorral. A kihűlt pudingokhoz kevertem elfelezve a kikavart tojást, majd jól felhabosítottam kézi mixerrel. Ezután hozzáöntöttem ízlés szerint rumot és elfelezve belekevertem  a felvert tejszínt.  Egy jénai tál alját kiraktam babapiskótával, jól meglocsoltam rummal, ráöntöttem a puncs ízű krémet (én jobban szeretem az eperízűt,de csak ez volt itthon), majd ráraktam egy sor meggyet. Aztán megint babapiskóta következett, amit ismét jól meglocsoltam rummal és erre pedig rátettem a vaníliás krémet. Megint kiraktam meggyel. Azután 2 dl tejszínt felvertem 1 kanál nyírfacukorral és a habfixálóval. Ezt rákentem a meggy tetejére. Majd felolvasztottam 1/2 tábla étcsokoládét kb. fél pohár tejjel (ezt nem mértem,csak amennyit kívánt), önthető állagúvá, és rálocsoltam a tejszín tetejére. Hűtőbe tettem egy kis időre. Ha legalább fél napot áll, jobban összeérnek az ízek, megpuhul a babapiskóta és finomabb lesz. Tálalás után még tehetünk rá tejszínhabot és meggyet is.





blogger

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fincsi Konyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino