Emeletes élvezet

2014. május 14., szerda



Hozzávalók:
1. réteghez:
  • 40 dkg darált háztartási keksz
  • 8 dkg lágy margarin
  • 8 dkg porcukor
  • kb. 2 dl tej (annyi kell hozzá, amennyit a massza felvesz)

2.réteghez:
  • 25 dkg túró
  • 10 dkg porcukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 dl habtejszín
  • 1 csomag habfixáló
3. réteghez:
  • 2 csomag főzés nélküli vaníliás pudingpor (Aranka)
  • 5 dl tej
  • 1 csomag vaníliás cukor

4. réteghez:
  • 2 dl habtejszín
  • 1 csomag habfixáló
  • 2 kiskanál porcukor
  • 2 kiskanál vaníliás cukor
A tetejére:
  • Fél tábla étcsokoládé (5 dkg)

    A darált kekszet, az olvasztott margarint, és a porcukrot gyúrjuk össze annyi tejjel, amennyivel összeáll. Egy közepes méretű tepsit szórjunk meg darált keksszel, és a masszát egyenletesen nyomkodjuk el az alján. A habtejszínt a habfixálóval verjük kemény habbá. A túrót villával törjük át, majd a porcukorral, a vaníliás cukorral, és a citrom lereszelt héjával keverjük habosra. Majd adjuk hozzá a felvert tejszínt is, és kenjük a tésztára. A pudingport, a vaníliás cukorral, és az 5 dl tejjel, gépi habverővel verjük kemény krémmé. Ezt kenjük el a túrókrém tetején. Végül pedig a habtejszínt, a habfixálóval, a porcukorral, és a vaníliás cukorral verjük kemény habbá. Majd simítsuk a pudingos krémre. Ezután reszeljük rá az étcsokit, és tegyük hűtőbe pihenni. Nagyon fincsi, és gyorsan elkészíthető desszert. Jó étvágyat! 






Ma újra elkészítettem, de most eperrel, és inkább egy főzött krémet tettem közé. Nálunk ez jobban bejött, mint a főzés nélküli pudingos. A krémet a fahéjas-cukros rúd töltelékjéhez hasonlóan készítettem: 6 dl tejből, és 2 csomag vaníliás pudingporból, 6 evőkanál nyírfacukorral (lehet kristálycukorral is) sűrű pudingot főztem. Hideg vízben kihűtöttem. Közben pedig 10 dkg vajas ízű margarint habosra kevertem 10 dkg porcukorral, és 1 csomag vaníliáscukorral. Majd a kihűlt pudinggal tovább habosítottam. Mostanában elég sok régi, főzött krémes sütemény krémjét helyettesítem hasonló pudingos-vajas krémmel. Szerintem sokkal finomabb, mint a lisztes krémek. Általában 1 kocka margarint, 20 dkg porcukrot, 1 csomag vaníliáscukrot, fél liter tejet, 1 csomag pudingport, és 3 evőkanál kristálycukrot, vagy nyírfacukrot használok. Eper szezonban lehet majd egész eprekkel is kirakni, úgy még finomabb. Próbáljátok ki így is, mivel nagyon passzol az eper a túrós krémhez. Mivel most jénai tálba tettem, így a kekszes réteg kicsit vastagabb lett. Aki nem szereti annyira a kekszet, az vékonyabban is teheti, arányosan csökkentve az adagot. Jó étvágyat!








blogger

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fincsi Konyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino