Lencsefőzelék

2014. február 18., kedd




Előző nap beáztatom a lencsét. Egy fej hagymát kockára vágok, majd én kókuszolajon, (de bármilyen zsiradékon lehet) megdinsztelem, majd 1 csokor apróra vágott petrezselyemzöldet adok hozzá, pirospaprikázom. Ráteszem a lencsét, és felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje. Majd sózom, beleteszek 2-3 db babérlevelet, 2 cikk fokhagymát, és 1 tk. ecetet (vagy citromlevet). Amikor megpuhul, kiveszek belőle egy kis adagot, ezt botmixerrel pürésítem, (így helyettesítem a rántást, de természetesen azzal is lehet  készíteni) majd visszaöntöm. Ha nem elég savanyú, akkor még teszek bele, egy kis mustárt. A végén pedig hőkiegyenlítéssel 1 doboz tejföllel behabarom. Ízlés szerint lehet füstölt hússal, füstölt kolbásszal is ízesíteni. Én ritkán szoktam, mivel sült virslivel és baconnal tálalom.
blogger

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fincsi Konyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino