Tócsnival rakott pulykamell

2014. február 19., szerda





Hozzávalók:

  • 1 kg pulykamell (csirkemellből is finom)
  • 10 db közepes méretű burgonya
  • 1 kis doboz tejföl
  • 2 tojás
  • 1 nagy fej lila, vagy vöröshagyma 
  • 2 cikk fokhagyma
  • kb. 2 dkg vaj
  • 20 dkg sajt (én trappistát használtam)
  • 6 evőkanál liszt (ez függ a krumplitól és a tojás nagyságától is, ha szükséges lehet több is)
  • 1 nagy csokor petrezselyemzöld
  • fűszerek



    A krumplit és a lila hagymát lereszeljük, hozzáadjuk a tojásokat, a tejfölt, a lisztet, (én teljeskiőrlésű tönkölybúzaliszttel készítettem)10 dkg reszelt sajtot, a felaprított petrezselymet, a zúzott fokhagymát, majd ízlés szerint sót, pirospaprikát, frissen őrölt borsot. Nokedlitészta sűrűségű masszát kapjunk. A pulykamellből szélesebb szeleteket vágunk, és fűszerezzük, sóval, frissen őrölt borssal, kakkukfűvel. A jénai tálat kivajazzuk, megszórjuk zsemlemorzsával. A húsból belerakunk egy sort, majd a vajból kis kockákat teszünk rá, erre jön a tócsniból egy réteg, és szintén apró vajkockák. Ezt addig folytatjuk, amíg el nem fogy a hozzávalónk. Felülre tócsni kerüljön. Majd végül szórjuk meg reszelt sajttal. Tegyük rá a jénai tetejét, vagy ha nincs, fedjük be alufóliával. Kb. másfél-két órán keresztül süssük közepes hőmérsékleten. A vége felé vegyük le a tetejét, vagy az alufóliát és hagyjuk kicsit megpirulni. Ne szárítsuk ki. Ez önmagában is egy nagyon kiadós, és finom egytál étel. Kakukkfűvel megszórt tejföllel tálaljuk. Különböző féle salátákkal is fogyaszthatjuk.




           Ilyen volt, amikor levettem a tetejét, majd még rápirítottam egy picit.

     
blogger

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fincsi Konyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino