Cukros-fahéjas rúd

2014. március 28., péntek





Ezt a receptet a kedvenc főzős csoportomban találtam. Limara oldaláról származik. Isteni finom kelt tésztás sütemény. Az eredeti recepten csak nagyon keveset változtattam. A vaníliás krém, amit ír, az nagyon kevés bele. Én dupla adagból készítem. Kenyérsütőgépben dagasztom a tésztát. Ezzel is volt egy kis gondom a receptnél, mivel azt írta, hogy amíg az élesztő felfut, addig mérjük a gépbe a száraz hozzávalókat. Mivel eddig nem használtam még a kenyérsütőmet, így azt tettem, amit a recept ír. Na...meg is bántam, mert éppen dupla adagot készítettem, és csak néztem, hogy miért nem akarja kidagasztani. Megnéztem a sütőgép használati utasítását, és akkor jöttem rá, hogy mindig a nedves hozzávalókat kell először beletenni, és csak utána a szárazat. Amióta megtaláltam a receptet, már nagyon sokszor elkészítettem, mert nagyon ízlik nekünk. Próbáljátok ki, és meglátjátok nem fogtok benne csalódni. Kicsit engem a kürtőskalács ízére emlékeztet.


Hozzávalók: A tésztához:
  • 60 dkg liszt
  • 1 kiskanál só
  • 3 evőkanál cukor
  • 3 dl langyos tej
  • 6 dkg puha vaj
  • 1 tojás
  • 2 tojássárgája
  • 3 dkg friss élesztő
A krémhez:
  • 6 dl tej
  • 2 csomag vanília ízű pudingpor
  • 6 evőkanál nádcukor (vagy kristálycukor)
  • 2 csomag vaníliacukor
  • 5 dkg vaj
A tetejére:
  • 2 evőkanál vaj
  • 5 evőkanál nádcukor (vagy kristálycukor)
  • 1 evőkanál fahéj
  • 1 vaníliás cukor


A langyos, cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt, majd elkeverjük benne a tojást, és a langyos vajat. A kenyérsütőgépbe öntjük. A száraz hozzávalókat, tehát a lisztet, sót, és a maradék cukrot összekeverjük, és szintén a gépbe öntjük. Kidagasztjuk a tésztát. Persze ezt gép nélkül kézzel is dagaszthatjuk. Ezután kelesztőtálba tesszük, és hagyjuk megkelni. Közben elkészítjük a vaníliás krémet. A tejből, a cukorból, a vaníliacukorból, és a pudingporból, a szokásos módon sűrű pudingot főzünk, majd kihűtjük. Ha kihűlt a vajjal kihabosítjuk. Ezután a megkelt tésztát lisztezett gyúrótáblára borítjuk, elfelezzük, és 6-6 egyenlő részre vágjuk. Kis gombócokat formázunk belőle, majd hosszúkás formára kinyújtjuk. Ezután az egyik végét az egyharmadáig, derelyevágó, vagy kés segítségével ujjnyi szélességűre csíkokra bevagdaljuk. A másik végébe tesszük a krémet, és a két oldalát behajtva elkezdjük feltekerni. A megformázott tésztát sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük. Letakarjuk tiszta törlőruhával, és hagyjuk megkelni. Előmelegített sütőben 180 fokon, kb. 15 perc alatt megsütjük. A megsült tésztát még melegen megkenjük az olvasztott vajjal, megszórjuk a fahéjas cukorral, és rácson kihűtjük. Az ízesítést mindenki saját kedve szerint variálhatja. Én is készítettem már csokisat, és áfonyalekvárosat is.




blogger

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fincsi Konyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino