Kombe (töltött kenyér)

2014. február 27., csütörtök



Ezt a receptet egy főzős csoportban láttam meg először. Minden nap megsütötte valaki. Közel két hónap telt el, mire végre én is elkészítettem. A receptem az Ami a konyhámból kikerül oldalán található kombe recept alapján készült. Kicsi  módosításokkal a saját elképzeléseim alapján.

Hozzávalók:
A tésztához:
  • 70 dkg liszt 
  • 450 ml tej
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1 kiskanál só
  • 1 teáskanál cukor
A kenéshez:
  • 8 dkg vaj
  • 4 evőkanál olaj
A töltelékhez: bármivel lehet tölteni,ki mit szeret, vagy mit talál a hűtőben. Én ezeket tettem bele:
  • 10 dkg gépsonka
  • 10 dkg császárszalonna
  • 1 fej lila hagyma
  • 1 kis darab póréhagyma
  • 3/4 doboz csemegekukorica
  • 1 doboz bébirépa
  • 10-15 dkg reszelt sajt
  • 2 kiskanál só
1 nagy doboz tejföl (450 gr) én picivel többet tettem bele.

A teteje lekenéséhez:
  • 1 tojás
  • magkeverék

    A langyos, cukros tejben felfutattam az élesztőt. Kenyérsütőbe beletettem a lisztet és a sót, majd beleöntöttem az élesztős tejet. Megdagasztottam, persze ezt lehet hagyományosan kézzel is. A vajat megolvasztottam, és elkevertem az olajjal. A töltelék hozzávalóit apróra vágtam, majd összekevertem a tejföllel, a reszelt sajt kivételével. A tésztát három felé vágtam, és gombócokat formáztam belőle, majd lisztezett deszkán kinyújtottam az egyiket  kb. 42x45 cm-es lappá. Megkentem az olvasztott vaj, és az olaj keverékével. Ezután kinyújtottam a második lapot is, ugyanakkorára, mint az elsőt, és rátettem. Majd a tejföllel elkevert tölteléket elkentem rajta, és megszórtam a reszelt sajttal. Azután a harmadik lapot is kinyújtottam, és ráhelyeztem az egészre. Megkentem a vaj-olaj keverék másik felével. Ezután hajtogattam, először az egyik oldalról behajtottam a közepéig, majd a másik oldalról is szintén a közepéig. Azután alulról, majd végül felülről is a közepéig hajtottam be. Sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam be úgy, hogy a hajtott rész alulra került. Majd a lenti képen látható módon éles késsel bevagdostam. Letakartam egy tiszta törlőruhával, és meleg helyen 1 órát kelesztettem. Ezután lekentem a tetejét a felvert tojással, és megszórtam a magkeverékkel. Előmelegített sütőben, lassú fokozaton kb. 50 percig sütöttem. Legközelebb ki fogom próbálni a következő töltelékekkel: gombával, csirkemájjal,  juhtúróval és kolbásszal is. A gombát és a csirkemájat zöldségekkel fogom keverni, a juhtúrót pedig a kolbásszal.
















blogger

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fincsi Konyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino