Francia bögrés palacsinta

2014. május 16., péntek




Hozzávalók: 16 db-hoz
  • 4 db tojás
  • 2 bögre liszt (a bögre 2,5 dl)
  • fél bögre porcukor
  • 1 bögre habtejszín
  • 1 bögre tej
  • 5 dkg vaj
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 csipet só
  • 1 citrom reszelt héja
  • olaj, vagy vaj a sütéshez

    A tojásokat szétválasztjuk, a tojásfehérjét a csipet sóval kemény habbá verjük. A tojások sárgáját elkeverjük a cukrokkal, a liszttel, a tejjel, és a tejszínnel. Majd beleöntjük az olvasztott vajat, és beletesszük a reszelt citromhéjat. Végül pedig óvatosan beleforgatjuk a felvert tojásfehérjét is. Ezután pedig a szokásos módon vagy olajban, vagy vajban kisütjük. Én kipróbáltam így is, úgy is, szerintem olajban egyszerűbb, mert nem kell vigyázzni, hogy meg ne égjen. A vajat nem szabad túlhevíteni. Az olajból csak egy mokkáskanálnyit kell beletenni egyszerre a sütőbe. A tésztát merőkanállal adagoltam, és a kanál hátoldalával terítettem el, mivel ez sokkal sűrűbb, és nehezebben terül el, mint a hagyományos palacsintatészta. Kisebbek, és vastagabbak lesznek, mint a megszokott palacsinta. Mégis nagyon könnyű, ízletes, és puha. Nekem már nyersen is nagyon ízlett. Olyan az íze, mint egy nagyon finom süteménynek. Önmagában is nagyon finom, de tölthetjük ízlés szerint bármivel. Én most túróval, és házi baracklekvárral készítettem. Töltöttem már pudinggal, kakaóval, nutellával, sőt gyümölccsel, és tejszínhabbal is. Jó étvágyat! 


blogger

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Ez minden de nem palacsinta tészta ez inkább gyenge gofri tészta!

Unknown írta...

Az igazi palacsinta
40 dkg liszt Gyermely csak / 2 db tojás
egy csipetnyi só
2 cs van cuk
két evő kan sertés zsír olvasztva
egy mokka kanál sütő por
1,5 liter Szóda
05 liter tej. 2,8%
Nem teflonba" sütjük igazi palacsintát! Klasszikus palacsinta sütőbe. zsírral ki kenve.
A forró ki sült palacsinta tésztát bőséges cukrozott kakaóval betekerjük és szorosan egy más mellé helyezzük a tányérra amit le takarunk egy leveses tányérral hogy csoki olvadjon. A vaj és tejszín csak lágyítja a tésztát A tejszín az durrantaná de vaj semlegesíti a hatást. szakad tőle tészta és pár óra múlva nem tartja meg friss palacsinta élményt.

Megjegyzés küldése

Fincsi Konyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino