Madártej

2014. április 26., szombat





Hozzávalók:
  • 2 liter tej
  • 8 db tojás
  • 15 dkg cukor (én xilit, és barnacukor keverékével készítem)
  • 3 evőkanál vaníliaízű pudingpor (ez 3/4 csomag)
  • 2 csomag vaníliás cukor

    Először a tojásokat szétválasztom. A tojásfehérjét kemény habbá verem. Közben 1,8 liter tejet felforralok. A maradék tejjel csomómentesre keverem a pudingport. A tojássárgákat pedig habosra kavarom a cukorral, és a vaníliacukorral. A felforralt, és még fövésben lévő tejbe kanállal kis galuskákat szaggatok a felvert tojásfehérjehabból. Egyszerre nem túl sokat, hogy legyen helyük a növekedésre. Hagyom kicsit főni, és amikor elkezd növekedni, akkor óvatosan megfordítom, majd szűrőbe kiszedem. Ha kifőztem az összes tojásfehérjét, akkor a tejet átszűröm egy másik edénybe. (Ez nem fontos, de én így szeretem.) Majd a kikavart tojássárgákhoz öntöm a pudingos tejet, és elkeverem benne, majd ehhez szedek a felforralt tejből, (hőkiegyenlítés) hogy nehogy összekapja a tojást. Végül beleöntöm a pudingos tojásokat a tejbe, és folyamatos kevergetés mellett újra felforralom, így ez közben be is sűrűsödik. Lehűtöm, beleteszem a habgaluskákat, és tálalom. Jó étvágyat hozzá! Isteni finom. A lányom nagy kedvence.









blogger

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fincsi Konyha Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino